dinsdag, juli 24, 2007

PARLAN.DOC (22)

ik draag de wind. hij weegt zijn kansen
af. hij buigt en strekt zich in vermoeide
vlagen. zijn adem keert. de luchten
laaien. hij kan zich niet vertalen.

wat doet mij zwijgen in de wind?
woorden draaien in zijn mond,
licht ontstemt zijn bulderende zuchten.
letters schuiven huiverend voorbij.

mijn stilte is mijn dierbaar worden,
mijn eerste sprong, mijn vroegste spraak.
een morgen vol verdwaalde taal.

vol witte vleugels. beminnen op het dralen
van mijn stem. jouw brokkelig woord.
je binnenhalen als was je ooit van mij.

uit: Sibylla

Marleen de Crée
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Lucienne Stassaert gaf het estafette-stokje door aan Marleen de Crée. Dit is haar achtste bijdrage.

Labels: