zaterdag, april 07, 2007

PARLAN.DOC (19)

Frank De Crits:

"straks word ik vijfenzestig sommigen beweren
dat ik er meestal veel jonger uit zie de enige uitleg is
veel roken veel drinken en van vrouwen houden
nu schrijf ik volhardend gedichten prozagedichten
een genre dat ik vanaf den beginne beoefend heb
alle geleerden zijn daarover gevallen zij schreven
de crits je gedichten zijn geen poëzie maar proza
daar heb ik één nacht niet van geslapen en basta
ik heb door alles balorig eigenzinnig heen geschreven
en enkele bundels uitgegeven die men nergens vindt
ook vertalingen uit het Frans heb ik gemaakt onuitgegeven
jarenlang was ik een schaduwschrijver van de groten
jarenlang schreef ik stukjes over dé enige stad te lande
Brussel die ik al sinds de zestiger jaren onveilig maak
soms met mijn vriend freddi smekens de beste onbekende
dichter stiel die volgens ons extreem moeilijk hard
afschrikwekkend lonend en zo nodig noodzakelijk is"


Een overzicht van alle bijdragen van Frank De Crits:
* dichtertjes portret: robotfoto
* Al opgemerkt dat telkens als we mekaar zien
* vingers en ogen
* stukjes
* theepot
* ode aan het toilet
* de laatste sigaret
* heel oud liefdesgedicht

Labels: