vrijdag, juli 20, 2007

PARLAN.DOC (22)

wonder van ieder woord. geboorte
van iedere naam, gewassen maanlicht
in ontluikende tuinen. huiver. ritselende
koelte in de morgen. druppend zuiver.

maan en water, fonteinen in de adem.
nader je, ik nader je. geruisloos als vlinders
versier je mijn blik. stemmen. letters
lispelen aan doorzichtige vingers.

ik schrijf je, schrijf me, breek
me uit. lik mijn lippen in de golven
van mijn eerste dag. begin!

schaterend en onstuimig woord. als nooit
wil ik je zien. woordeloos wordend,
zonder einde, ooit gewonnen op geluid.

uit: Sibylla

Marleen de Crée
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Lucienne Stassaert gaf het estafette-stokje door aan Marleen de Crée. Dit is haar vijfde bijdrage.

Labels: