woensdag, juli 11, 2007

VUURDOOP: Bart Plouvier


"Ik denk 1970, Osnabrück, Duitsland.
Links een mij nu onbekende, daarnaast mijn toenmalige vrouw die onder het pseudoniem Anne Riemeers ook enkele boeken publiceerde, de man met de hoed ben ik, daarnaast Tom Paley, destijds een geroemd en gevierd Amerikaans banjoïst."



Wie: Bart Plouvier

Wanneer: 40 jaar terug

Waar: ?

Wat:

Ik heb vroeger ook muziek gespeeld en mijn eerste podiumervaring dateert van 40 jaar terug.
Veel weet ik daar niet meer over te vertellen, wel ben ik vele jaren, vóór ieder optreden bloednerveus geweest.

Dat is sinds een jaar of 20 voorbij. Enkel in een heel klein gezelschap, voor mensen die mij goed kennen, ben ik nog wel eens zenuwachtig.
Een gelegenheidsgedicht bv voor mijn vaders 80ste verjaardag, met al mijn zussen die op mijn vingers kijken.
Maar zet mij op rock Werchter en ik zal geen krimp geven.

Voorlezen maakt deel uit van mijn job. Of het nu proza is of poëzie. En a capella zingen doe ik ook nog wel eens.
Toch vind in poëzie niet echt geschikt om voor te lezen. Hoe goed de lezende dichter ook zijn best doet, het gaat altijd te snel.

Een gedicht moet je kunnen lezen en herlezen. En nog eens herlezen.

VUURDOOP verzamelt getuigenissen van dichters over hun eerste podiumervaring.

Labels: