dinsdag, juli 24, 2007

PARLAN.DOC (22)

hoe kan ik je beginnen. je wijkt
je wiegt, je slaat alle hoeken om.
je gooit de deuren in het slot, sleutels
in het water. je bent niets dat lijkt

op je gracieuze wenken in de morgen.
schimmen draperen hun sluiers
om je heen. stilte breekt nu uit
alle delen van mijn spreken,

hamert aan mijn tijd. duurzaam
zwijgen, bleekveld van mijn stem.
want tijd is lang en weegt. denken

dat ik in je ben als in een huis
vol stemmen, gesloten op de wind.
dat ik je eerste letter ben. je kind.

uit: Sibylla

Marleen de Crée
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Lucienne Stassaert gaf het estafette-stokje door aan Marleen de Crée. Dit is haar zevende bijdrage.

Labels: