dinsdag, juli 17, 2007

PARLAN.DOC (22)

het is het trage, het voorzichtige,
het bijna onmerkbare, het bijna niets.
zoals een nietige gedachte, een lange
schaduw, een negatie van het licht.

iets dat wegvloeit, dat stille lage
geluid van ergens, van nergens.
vloeibare zijde in de hoeken van een nacht.
iets dat klinkt alsof het een stem was.

mijn woord misschien. langzaam, zacht.
niet te herkennen, spiegel van een stip.
een stap uit het hart. uit het stramme,

het starre, naar het wit. bestaan.
zal ik mij zien, mij zeggen als nieuw?
als iets van mij, mijn tegenstem?

uit: Sibylla

Marleen de Crée
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Lucienne Stassaert gaf het estafette-stokje door aan Marleen de Crée. Dit is haar vierde bijdrage.

Labels: