zondag, maart 25, 2007

PARLAN.DOC (19)

ode aan het toilet

hier prijk ik dan op mijn troon de koning te rijk
in al mijn glorie louis quatorze gelijk mijn
prinsen doen het in de hoek ik ontvang
hier mijn gelijken nooit mijn onderhorigen
iedereen doet het hier tot voldoening van
de anderen en zichzelf in het eigen parfum
van hun voedsel eenzaam en alleen in alle
rust zit ik verborgen voor de vrouw en de
ouders van mijn jeugd hier komt de man
aan zijn eind de vrouwen misschien ook maar
dat laat ik in het midden hier schrijf ik ge-
dichten op extra strong and soft maar
de inkt loopt uit ik schiet door het papier

Frank De Crits
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem verwacht.
Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. De vorige gast, Wilie Verhegghe stelde Frank De Crits aan als opvolger. Dit is zijn laatste week.

Labels: