maandag, maart 12, 2007

PARLAN.DOC (19)

vingers en ogen

ik heb je vingers nodig omdat ze
zo mager elegant zijn en je lippen
ook al omdat ze zo dun scherp mij
vol tranen iets mijmeren over alles
wat er die week in je leven geschiedde:
het verlaten van verleden de potlood-
scherper van het huis dat verkocht
werd en geruild voor bos en rust

ik heb je ogen nodig die ik door brakke
berichten hoor geen verdriet heb ik
je aan te doen geen gebaar geen geluid
mag ik je laten bereiken omdat ze je
ongebruikelijk ontstemmen en je ge-
baren hebben mij in die enkele jaren
geleerd dat ik veel verkeerd afgedreven
ben om steeds recht naar je toe te vliegen

Frank De Crits
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem verwacht.
Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. De vorige gast, Wilie Verhegghe stelde Frank De Crits aan als opvolger. Dit is zijn eerste week.

Labels: