donderdag, december 28, 2006

Bericht van Arno Bontjager

Hallo,

Gedurende een zestal maanden heb ik als vrijwilliger gedichten gemaakt met mensen met een verstandelijke beperking. Het resultaat mocht er wezen en dus bieden we nu een bundel met cd aan. 55 gedichten door 17 dichters. Ingelezen door zes begeleiders, vrijwilligers...en op cd gezet. Bundel en cd kosten samen 5 euro, plus verzendkosten maakt dit 7,28 euro voor bestellingen vanuit België en 7,66 euro vanuit Nederland. Het bundeltje is op geel papier (120) en voorzien van een ringbandje. De prijs is laag doordat we alles in de instelling zelf deden. Het geheel ziet er aardig uit. Op de jaarlijkse kerstmarkt van de instelling vlogen de eerste 50 exemplaren de deur uit.
Wie interesse heeft mag me mailen op arno.bontjager@gmail.com.
Verdere gegevens i.v.m de betaling worden dan verstrekt.
Hierbij enkele gedichten zodat u zich een beeld kunt vormen.
Met vriendelijke groet

Arno Bontjager

***

taart - stefanie v.


taart eet ik graag
ik zou twee stukken eten
en met bavarois zou ik
er wel drie eten
ik ben er gisteren
dik van geworden

***

fietsen - stefanie v.

dit weekend heb ik gefietst
en een ijsje gegeten
drie ballen mokka
eentje viel eraf

opeens begon het te bliksemen
en ik was bang want
ik kan daar niet goed tegen
mijn mamma ook niet
ik fiets om te fietsen
niet voor de natuur

vanavond ga ik weer een ijsje eten

***

zon - anne-sophie p.

heb je al eens gezien hoe
mooi de zon kan zijn
ze zakt in de zee en het
water krijgt een andere kleur

soms komt ze weer boven
met een regenboog
kleine kindjes zien de zon
in het water verdwijnen
ze willen ze vastnemen maar
ze scheppen alleen maar water

de maan is anders
ze blinkt zoals onze ogen
toverachtig

***

overlijden - pedro d.

we komen in de hemel
iedereen verrijst
soms zie je gestorven mensen
op de foto, dat is raar
mijn meter was ook ziek
maar ze kwam er door
je moet erin geloven en
veel water drinken
vooral als het warm is
veel water drinken

***


meisjes - johan c.

christianne heeft een bloesje
ze heeft borstjes en een beha
een klein broekje en lange kousen
en dan geeft ze me een hand

ik ken nog iemand
een wit meisje, een heel schoon
meisje met lang haar tot
aan haar kleren maar ik
zie dat meisje graag

ik zal haar vertellen dat ik
op reis ben geweest en ik zal
haar naam vragen en de kleur
van haar ogen
ik zal ook een liedje zingen
en ik wil met haar een
decakoffie drinken

***

Labels: