woensdag, december 27, 2006

PARLAN.DOC (17)

een brood voor feesten

op maandag
ben ik het liefst
bloem in zijn handen
bloem en zout
water en gist
boter en lauwe melk

in zijn handpalm
rol ik
als een zachte bal
heen en weer

hij kruidt mij
hij zoet mij
vlecht zijn liefde
als armen
om mij heen
laat mij rijzen

hij bestrooit mij
met maanzaad
en dromen

goudbruin zal ik
bakken en blaken
een brood voor feesten

tijd en warmte
geeft mij mijn lief
mijn geur dringt
tot hem door
als een woord

breek mij aan
proef mij
met korst en kruim



uit ‘Korst en kruim’ Leuven, Uitgeverij P, 2005

hanna kirsten
@


Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem verwacht.
Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. De vorige gast Lut de Block gaf de fakkel door aan Hanna Kirsten. Dit is haar tweede bijdrage.

Labels: