donderdag, juli 16, 2009

PARLAN.DOC: Roel Richelieu Van Londersele (3)

getekend op het nachtelijk behang
geketend aan de geur van je lichaam

trek ik mijn woorden uit
en bewoon de trots van je schaamte

je bent de mantel van mijn stem
verzoent de avond met de aubade

je bent lust en boete, marmer en kurk,
je wordt het grote ontbijt in mijn herfst

voor jou kom ik in opstand, versla ik de nacht,
verzamel en verleg mijn dierbaarste fouten

je bent als gras, groen en overal
en nauwelijks te temmen

je wordt de veranda en het dak,
de schuilplaats en een tuin met vruchten

van je woorden maak ik een boek
van je sporen een innig museum

zorgvuldig bewaar je wat ik begeer
feilloos gids je me voorbij de droesem

je bent de waterpas van de zee
je gaat me te lijf tussen hemel en einde



uit: Tot zij de wijn is (verschijnt in najaar 2009 bij Atlas)


roel richelieu van londersele
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Yerna Van Den Driessche gaf het estafette-stokje door aan Roel Richelieu Van Londersele. Dit is zijn derde bijdrage.

Labels: