dinsdag, juli 07, 2009

PARLAN.DOC: Roel Richelieu Van Londersele (2)

ik zal je nabootsen, een mal gieten voor
de gebrekkige dagen, de stoel kleden met je trui,
de koffie sterker zetten, luidkeels
klaar roepen, beneden aan de trap

ik zal je opslaan in elk vindbaar bestand,
een wereldwijd web spannen over je geur,
buiten mij om praten met het behang,
dat je vanmorgen nog heeft gezien

ik zal dag, nacht en uur ontruimen
om plaats te maken voor je komst.
alles neem ik terug: mijn haastige lach,
mijn onhandig woord, mijn oude vingers

nee, er is verraad noch twijfel:
ik wil door jou gevonden worden



uit: Tot zij de wijn is (verschijnt in najaar 2009 bij Atlas)


roel richelieu van londersele
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Yerna Van Den Driessche gaf het estafette-stokje door aan Roel Richelieu Van Londersele. Dit is zijn tweede bijdrage.

Labels: