maandag, juni 29, 2009

PARLAN.DOC: Roel Richelieu Van Londersele (1)

het venster van de dood staat open
ik zie mijn ouders aan hun tafel zitten
hij eet de koude soep van de dag
zij draagt de parels van de nacht

ik aarzel en straf me door hun naam niet te zeggen
ben ik zoon of toeschouwer, bloed of kijker
nu wuif ik maar ze zien me niet
misschien is het daar zondag


Uit: Een mens op de bodem, uitg. Atlas, Amsterdam (2001)


roel richelieu van londersele
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Yerna Van Den Driessche gaf het estafette-stokje door aan Roel Richelieu Van Londersele. Dit is zijn eerste bijdrage.

Labels: