donderdag, januari 08, 2009

PARLAN.DOC: Wouter Steyaert (1)

Ik had honger en at een brood.
Daarna had ik last van de darmen.
Ik dronk een glaasje water
maar dat baatte niet.

‘Au,’ riep ik tegen mijn meisje
’ik voel mij ineens niet meer lekker.’
Zij zei niets. Zij dacht waarschijnlijk
dat het kwam door dat brood.

De last bleef maar duren. Dagen.
Weken. Mijn meisje begon
zich zorgen te maken
en onderzocht mij op ziektes.

Zij kwam tot de vaststelling
dat ik leed aan kanker. Daarvan
zou zij mij genezen
maar zij liet het zo.

Wouter Steyaert
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Christophe Vekeman gaf het estafette-stokje door aan Wouter Steyaert. Dit is zijn eerste bijdrage.

Labels: