dinsdag, oktober 21, 2008

PARLAN.DOC: Koenraad Goudeseune (4)

Tessalonicenzen
(voor Willem Barnard)

Op een van bosbranden gespaarde heuvel
zag ik een man een brief aan zijn dochter schrijven.
Het was avond en van de olijfbomen op de flanken
zag ik hoe ze onder de hitte kreunden,
en met hun wortels in de oudrode aarde.

Hij schreef aan zijn dochter
over toen hij haar leerde fietsen.
Ik wist dat hij prachtig brief kon schrijven
en onder het schrijven vertelde hij me
een anekdote over toen haar moeder nog leefde.

‘Boven het glooiend landschap hangt een slechtvalk te bidden,’
zo besloot hij zijn brief, met aan de jonge vrouw
ook mijn warme groeten.

Koenraad Goudeseune
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Benno Barnard gaf het estafette-stokje door aan Koenraad Goudeseune. Dit is zijn vierde bijdrage.

Labels: