dinsdag, oktober 14, 2008

PARLAN.DOC: Koenraad Goudeseune (3)

Ook zonder muziek denk ik aan mijn moeder soms

Was de eeuw een non, dan was dat branden een novene.
Het vuur bedoel ik, of zo je wil de rouw.
Alsof niet ik, maar zij een tijdje mijn leven leven wou.
Nu smeult het na dat vuur en dooft het weldra uit.

Lang heb ik gedacht dat als ik de dood vind
ik ook haar zal vinden, een soort ruilhandel op niveau.
En dat ik die gedachte met haar zal kunnen delen ooit,
in een ultiem moment, opera zo je wil, maar metafysisch dan.

De dagen waarop een mirakel stond te gebeuren
duurden altijd vreselijk lang.
Ik had een symfonie aan geheugen nodig
om het tot de avond uit te zingen.

De vissen in de vijver zwommen ’s nachts zowaar cantates.

Koenraad Goudeseune
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Benno Barnard gaf het estafette-stokje door aan Koenraad Goudeseune. Dit is zijn derde bijdrage.

Labels: