maandag, augustus 25, 2008

PARLAN.DOC: Pat Donnez (4)

Lazienki park

Echt verbaasd ben ik
niet als een dwaas
in een Pools park
me de weg vraagt
naar zijn huis
Per slot van rekening
loop ik net zozeer
als hij vaak verloren
Hij laat een tekening
zien, een plattegrond
die verdacht veel
op die van mijn
eigen stad gelijkt
Ik woon hier
wijs ik hem de stip aan
die mijn huis verbeeldt
Dan wonen wij samen,
spreekt de dwaas gehaast
Ja, zeg ik opgewekt,
wij wonen samen
De dwaas legt zich naast
me neer op de bank
in het Poolse park
We lachen
We lachen zoals
alleen een dwaze lacht
die geen idee heeft
waar hij de nacht
door zal brengen.

Pat Donnez
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Mark van Tongele gaf het estafette-stokje door aan Pat Donnez. Dit is zijn vierde bijdrage.

Labels: