dinsdag, juli 29, 2008

PARLAN.DOC: Mark van Tongele (5)

HOOGLIED


Ik wil niet meer dat je mij betovert met je ogen zonder ogen.
Ik wil niet meer dat je mij kust met je lippen zonder lippen.

Ik wil niet meer dat je mij streelt met je geheel zonder geheel.
Ik wil niet meer dat je mij verrukt met je middel zonder middel.

Ik wil niet meer dat je mijn hart luidt met je trilling zonder trilling.
Ik wil niet meer dat je mij steunt met je ruggengraat zonder ruggengraat.

Ik wil niet meer dat je naar mij reikt met je handen zonder handen.
Ik wil niet meer dat je mij voedt met je vloed zonder vloed.

Ik heb genoeg van al dat voorgerekende virtuele vluchtig.
Ik wil de blote waarheid te mijnen huize oprecht ontuchtig.

Uit de bundel Lichtspraak, die in augustus 2008 verschijnt bij uitgeverij Atlas, Amsterdam)

Mark van Tongele
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Kurt De Boodt gaf het estafette-stokje door aan Mark van Tongele. Dit is zijn laatste bijdrage.

Labels: