donderdag, juli 17, 2008

PARLAN.DOC: Mark van Tongele (3)

LANG ZAL HIJ LEVEN

Sinds mijn coma, waarin ik
de exotismeloze voering van
de andere zijde wezenloos onderging,
de lichtrillingen dwars door mij
heen trokken zonder mij te schokken,
en waarvan ik me niets dan niets herinner,
trilt mijn hart inniger bewogen
door elk bewegingsverschijnsel,
zelfs dat van een doodgewone mus,
hoe richtingloos en schamel ook
ze fladdert.

Uit de bundel Lichtspraak, die in augustus 2008 verschijnt bij uitgeverij Atlas, Amsterdam)

Mark van Tongele
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter(es) een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem/haar verwacht. Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Kurt De Boodt gaf het estafette-stokje door aan Mark van Tongele. Dit is zijn derde bijdrage.

Labels: