vrijdag, oktober 06, 2006

PARLAN.DOC (14)

DER DUFT DER FRAUEN IN NYLON

O zalige geur van vrouwen in nylon
O verrukkelijk leer met een slag om de arm
O dampende dij, malse heup, vaar langszij
O weegbree en wei en het ziltgroen van zomers

Ach vloed spoel het ruig met je buik in het schuim
Ach eb voel het zand met je rug en ontluik
Ach nimf en beschimp in je niks hier het puik
Ach schim ik die lik het verraderlijk zout van jouw lippen

Wee mij die verzaak moedwillig mijn plicht en verziek
Wee mij die mijn plecht wend halsstarrig naar jouw klippen
Wee mij die meer wil schenken dan er zit in de kruik

Uit: Klipdrift
(verschijnt volgend jaar bij Nieuw Amsterdam)

Serge van Duijnhoven
@

Met de rubriek 'PARLAN.DOC' wil Parlando! één Vlaamse dichter een maand lang speciale aandacht schenken. Elke week wordt minstens één bijdrage van hem verwacht.
Het PARLAN.DOC-archief is hiernaast na te gaan. Dit is de derde week van Serge van Duijnhoven.